פרשת השבוע

פרשות "וילך", טקס החלפת הפיקוד

שלושת הפרשות האחרונות בתורה עוסקות ברצף, בטקס החלפת הפיקוד בין המנהיגים בעם ישראל לאחר יותר מארבעים שנה של הובלת משה. הנוער לא הכיר מנהיג אחר ולמרות ״התקלים״ עם ישראל בתחילת הדרך, כמעט ארבעים שנה עברו בשקט יחסי. יתרה מזאת רק לאחרונה חוו העם מלחמות מוצלחות מאד נגד סיחון, עוג ומדין. היינו מצפים שאחרי תקופה כזו […]

פרשת "כי תצא", הקוד האתי של הלוחם

פרשת "כי תצא" ממשיכה לעסוק בדיני מלחמה אך מזווית הפרט. זווית הראיה של הלוחם הפשוט. בין המצוות הרבות, בולטות שלוש סוגיות של הפרט במלחמה. בתחילת הפרשה מדובר על אישה יפת תואר ממחנה האויב, שמוצאת חן בעיני הלוחם ואיך לנהוג עמה. באמצע הפרשה מדובר על דיני היגיינה במחנה והצורך לכסות את הצואה. ואילו בסוף הפרשה המצווה […]

פרשת שופטים, הסכמה לאומית

הפרשה עוסקת במצוות ובהנהגות הספציפיות לישוב בארץ ישראל. בפרשה זו המצוות המרכזיות נוגעות לכלל: דיני השופטים, דיני מלך ודיני יציאה למלחמה. ידועים מאד הפסוקים וההלכות הקשורות ליציאה למלחמת רשות. "כי תצא למלחמה על אויבך וראית סוס ורכב עם רב ממך, לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך המעלך מארץ מצרים". בהמשך מפורטים חוזרי המערכה המשוחררים: […]

פרשת "ראה", הצדקה כשלב בדרך לצדק

מתוך חמישים וחמש המצוות המופיעות בפרשה, בולטת מצוות הצדקה. שלושה פסוקים שלמים עוסקים באביון מזוויות שונות. מכיוון שכך, ברור עד כמה מצוות הצדקה הינה עמוד תווך בחברה היהודית, אך קיימות פה שתי שאלות מרכזיות. האחת הינה על הסדר. סביר שבעולם יהיה עוני ולא יחדל אביון, אחר כך האדם מזהה אביון הקרוב אליו – "כי יהיה […]

פרשת עקב, הכרעה והרתעה בארץ כנען

תחילת הפרשה עוסקת בשינוי שעובר עם ישראל מדור מדבר לדור הכניסה לארץ ומשם לדורות החיים בארץ דרך קבע. לכל דור יש את המאפיינים שלו ואת הדגשים שהתורה נותנת. דור הכניסה לארץ מבין שהוא נדרש לחיות ולהילחם בעמי הארץ בדרך הטבע. הקב״ה ילחם להם והניצחון יהיה ניסי , אך הדרישה מישראל היא לעשות את ההשתדלות הנדרשת […]

פרשת "ואתחנן", ועשית הישר והטוב

משה קורא לבני ישראל ומחדש את הברית בין ה׳ לעמו. אמנם התחלף דור אך הברית נכרתה בין ה׳ לעמו עד סוף הדורות. משכך חוזר משה שוב על עשרת הדיברות עם הטייה לכיוון זכר יציאת מצרים. הכיוון העיקרי לדברי משה הוא ההתנהגות המצופה מישראל בארץ ישראל. באופן לא כל כך טבעי, עומד לו שם אחד הפסוקים […]

פרשת דברים, סיכום תפקיד

עוד רגע קט ועם ישראל נכנס לארץ המובטחת ונוחל אותה. עוד רגע ויש החלפת משמרות במנהיגות. משה מת ויהושע מכניס את ישראל לארצם. זה עתה סיימו ישראל מערכת קרבות מוצלחת. הם סיימו גם את מלחמת הנקם במדיינים והביאו שלל רב שחולק בין כל העם. זה הזמן שנבחר על ידי משה כזמן הנכון ל"סיכום תפקיד". ספר […]

פרשת "מטות", חוסן לאומי

בימים ההם כבימינו, המרכיב העיקרי בביטחון הינו המנהיגות והחוסן הלאומי. בפרשתנו, טרם הכניסה לארץ ישראל, שבט ראובן ושבט גד מבקשים ממשה להישאר בעבר הירדן בארץ הגלעד. המפרשים עוסקים רבות במניע של בני ראובן וגד ובכעסו של משה. האם רצו את עבר הירדן כי חמדו את אזורי המרעה שם? או שפשוט פחדו להיכנס ולהילחם בכניסה לארץ? […]

פרשת פנחס, ברית שלום

פנחס בן אלעזר הכהן מלווה אותנו מילדות כאחד מגיבורי התנ"ך, וקינא את קינאתו של הקב"ה תוך הריגת זמרי בן סלוא נשיא משבט שמעון ואהובתו המדיינית. רש"י רואה בפנחס את הקנאי החיובי. עם ישראל מתחיל להצמד לבעל פעור וזאת בעקבות הרומן שמתחיל בינם לבין בנות מדיין. הקב"ה כועס ומעניש את ישראל במגפה. במקביל ה׳ אומר למשה […]

פרשת חוקת, סוף מסלול

במוקד הפרשה עומד כמובן סיפור מי מריבה, שבסופו משה מכה את הסלע ומוציא ממנו מים, אך במעשהו זה מאבדים הוא ואהרון אחיו את הזכות להיכנס לארץ. באופן מפתיע אין טענות בתורה לבני ישראל. נהפוך הוא, טענת ה׳ הינה למשה ואהרן והם נענשים באופן חמור ביותר ושאינו קשור בשום אופן לחטאם. פסוק יב׳ אומר "ויאמר ה׳ […]

קבלה

מוגש בברכה  ע"י
יצחק אהרון, איש קבלה ראש מרכז "חכמה" כותב ומרצה סודות הקבלה לקביעת תורים לייעוץ 03-9220784 www.kabalah.co.il " 

בצל כנפי השכינה

ראש השנה ושותפו יום הכיפורים חלפו עברו וכעת כולנו מרגישים משוחררים וטהורים יותר. עמדנו במשימה, זכינו בע"ה למחילה ולכפרה וזה הזמן לחזור לשגרת יומנו

קרא עוד ←

מתחילים מחדש

מאז תקופות עבר לימדו המקובלים כי כל חג בלוח השנה העברי בא לסמל שלב אחר בהתפתחות הרוחנית של האדם, כאשר ראש השנה מסמל את ראשית התהליך

קרא עוד ←

גורלך בידך

האם הגורל עיוור או שמא ביכולתנו להפוך כישלונות להצלחות? הקבלה אומרת כי הכול ניתן לשינוי וכל שעליכם לעשות הוא לרצות להתחיל דרך חדשה. יצחק אהרון מלמד על תהפוכות גורל ומזל

קרא עוד ←

כל סוף הוא התחלה חדשה

האוויר עוד חם והטבע מתפלל לגשמים של תקווה, התחדשות ובשורה של תקופה חדשה במעגל האין סופי של החיים. זו מהותו של חודש אלול המזמן עימו שפע הזדמנויות חדשות

קרא עוד ←

מביטים פנימה

השפה בה משתמשים המקובלים מכונה 'שפת הענפים'. כלומר, כל מהות, פעולה והנהגה מן העולם הזה נמשכת מעולם גבוה יותר, בענפים המשתלשלים מלמעלה למטה אשר שורשם בעולם העליון ביותר. מאחר שהמושגים המשמשים בשפת הקבלה מייצגים את החוקים,כך נשמת האדם, לפי הקבלה, היא מהווה את המרכז בכל עולם מעולמות הבריאה. ההתמקדות בהכרת הנשמה ובמבנה נפש האדם היא […]

קרא עוד ←

ממעמקים קראתיך

הקיץ מתחיל לארוז ומפנה את מקומו לשובו של הסתיו שעושה את צעדיו אלינו. באביב הנפש פרחה והרגישה משוחררת ואז הגיע הקיץ הנפלא שכדרכו זורח ומאיר פנים, אך גובה את מחיר ה"קץ" שקיים בקיץ. עם כמישת הצומח כל הירוק שבטבע הצהיב, יבש ונכנע למלכותם הלוהטת של חודשי הקיץ. תקופה חמה ודליקה שבה יערות ושדות שלמים עולים […]

קרא עוד ←

יום חג לאהבה

יום ט"ו באב, שבו לדברי המקובלים חל חיבור שבין זכר לנקבה, מתעוררים בעולם וגם בתוכנו כיסופים לחיים מלאים באהבה.לדברי המקובלים ביום זה יש סגולה למציאת הזיווג הנכון לחיים, שיביא עימו ימים יפים של שמחה ואושר.

קרא עוד ←

אהבת חינם

עם ישראל התברך בחגים נפלאים ומועדים של שמחה, אך ישנם ימים וזמנים מיוחדים לכאב, תענית ואבלות. כזה הוא יום ט' באב שעל פי הקבלה, מציין זכר לחורבן הבית והסתלקות האהבה. כלומר: נפלנו מאהבת חינם לשנאת חינם ומאז אנו מתקשים למצוא את הדרך לאהבת הזולת

קרא עוד ←

אוזניים פתוחות לרווחה

בשבוע הבא אנו נכנסים למרחב חדש בזמן והוא חודש אב. סימנו של החודש הוא חוש השמיעה בנפש. במאמר זה ננסה לעמוד על טיבם של דברים

קרא עוד ←

אהבה כואבת

בדורות האחרונים חלה עלייה חדה בשיעור הגירושין. בישראל הוא עומד על שליש ובארצות הברית הוא מתקרב למחצית. ההסבר לכך נעוץ באידאולוגיה הרומנטית העומדת כיום מאחורי הנישואין. למעשה, ככל שהאמונה ברומנטיקה גבוהה יותר, צפויה השחיקה בנישואין להיות רבה יותר

קרא עוד ←

נפלאות ימי החודש העברי

בחוכמת הקבלה העתיקה נשנו פרקים שלמים אודות סגולות ימי החודש העברי. חכמי העבר לימדו כל יום נושא בתוכו עוצמה רוחנית אדירה המייחדת ומבדילה אותו משאר הימים. הם קבעו כי קיימת משמעות גבוהה לבחירת היום בו אנו מתעתדים לבצע פעולה כלשהיא הואיל וידוע הדבר כי כל יום מושפע מאנרגיה רוחנית המייחדת אותו. בזוהר הקדוש נאמר כי חכמי ישראל השתיתו את הנהגותיהם בין השאר, בהסתמך על בחירת המועדים הטובים והמועילים ביותר בחודש. הם הכירו במדויק את לוחות הזמנים הראויים ביותר באופן המסוגל להשפיע שפע חיובי על מעשיהם. במאמר זה אציג בפניכם סוד קבלה נפלא המיוחס לראב"ע (ר' אברהם בן מאיר אֶבּן עזרא) מהבולטים שבהוגים היהודים בתקופת ימי תור הזהב שבספרד. הוא היה משורר, בלשן, פרשן המקרא ומקובל עצום. ידיעותיו הרבות באסטרולוגיה ובאסטרונומיה הובילוהו לבאר את ימי החודש העברי ומסוגלותם להשפיע על חי האדם. בבואכם לקבל החלטות ו/או לבצע פעולות כלשהן מומלץ להתחשב בכל הנאמר להלן על מנת שהתוצאה תהיה מבורכת ומוצלחת. יחד עם זאת אין למהר ולהסיק מהכתוב עובדות מוחלטות הואיל וקיימים פרמטרים רבים המרכיבים את הנושא המדובר.
לפניכם לוח הימים בחודש והעצות המובאות לכל ימי החול ,למעט חגים ומועדים. הפירוט לימים תורגם מעברית עתיקה לשפה קלה, אך הקפדתי שרוח הדברים תישמר באופן מדויק ואוטנטי.

א- טוב להקביל פני מלכים. יום טוב להרבות בתפילות ובתחינות ומסוגל לישועות גדולות.
ב- טוב למשא ומתן ,לעסקים,לרכישות , לחתימת הסכמים וחוזים.
ג- אינו מומלץ להתחלת דברים חדשים כלל. כל התחלה חדשה עתידה להיכשל.
ד– טוב לכל התחלות חדשות ולקשרים חברתיים במיוחד.
ה- מייצג הפסד ממון ולכן אינו מומלץ כלל לרכישות , כספים, עסקים.
ו- יום טוב ומומלץ לנסיעות ביבשה בלבד. לא באוויר( טיסה) ולא ובים.
ז- יום טוב לכל עניין. כל עשייה מבורכת.
ח- טוב לכל ההתחלות. כל התחלה חדשה תצליח.
ט- יום מבורך במיוחד, בסימן הצלחה ושפע.
י-יב – ימים טובים ומוצלחים לנסיעות,עבודה ועשייה.
יג – יום בעל אנרגיה נמוכה ולכן לא מומלץ לבצע מהלכים דרמטיים.
יד – טו – ימים בינוניים לכל דבר שהמזל קובע בהם ולא השפעת היום.
טז- יום טוב ומומלץ לנסיעות ביבשה בלבד. לא באוויר( טיסה) ולא ובים.
יז – יום טוב לכל דבר. מצוין להתחלת עבודה חדשה , מבחנים, ראיון אישי.
יח – יום מבורך להקביל מלכים ונשיאי ארץ. יום נהדר לתפילות ותחינות בפני בורא עולם.
יט – יום בינוני לכל דבר שהמזל קובע בו ולא השפעת היום.
כ – יום טוב לכל התחלה חדשה. הן בזיווג והן בפרנסה.
כא – רע לכל דבר. אינו מומלץ כלל לכל עשייה חדשה. זהירות מהפסדים כספיים.
כב – יום נפלא לכל עניין.כל אשר יעשה ביום זה יצליח. זמן הוצאה לפועל של תוכניות ועסקים מוצלחים.
כג – יום בינוני לכל דבר שהמזל קובע בו ולא השפעת היום.
כד- רע לכל דבר. אינו מומלץ כלל לכל עשייה חדשה. זהירות מהפסדים כספיים וממריבות.
כה – יום טוב לכל נושא. מומלץ להקדיש תשומת לב לזוגיות ולקשרים חברתיים.
כו – יום מסוכן לנסיעות. זהירות מתאונות ומחבלות.
כז – יום טוב לפיוס בין בני המשפחה. לתת מהלב ללא צפייה לתמורה.
כח – טוב לכל ההתחלות. כל התחלה חדשה תצליח.
כט – יום טוב לכל עניין. כל עשייה מבורכת.
ל- סגירת מעגל חודשי. כל אשר יעשה יפרוץ ויצליח במהרה.

מוגש בברכה
יצחק אהרון,
איש קבלה,ראש מרכז "חכמה"
כותב ומרצה סודות הקבלה